• ca
    • català
    • español
    • English
    • Inicia la sessióRegistre
  • català 
    • català
    • español
    • English
  • Inicia la sessió
RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre Institut del teatre Diputació de Barcelona RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre
RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre
Visualitza l'element 
  •   Repositori
  • Estudis escènics, articles
  • 2015: Núm.: 41-42. El Congrés de la IFTR/FIRT a Barcelona: la contribució de l'Institut del Teatre
  • Visualitza l'element
  •   Repositori
  • Estudis escènics, articles
  • 2015: Núm.: 41-42. El Congrés de la IFTR/FIRT a Barcelona: la contribució de l'Institut del Teatre
  • Visualitza l'element
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Un projecte de tesi: ètica, poètica i subjectivitat en l’obra de Sarah Kane

Thumbnail
Visualitza/Obre
Article pàg. 177.pdf (584.5Kb)
  Veure estadístiques d'ús
Metadades
Mostra el registre d'unitat complet
Tirado Mauri, Marta
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
Tipus de documentArticle
Abstract
L’article explica els objectius de recerca, el marc teòric i les hipòtesis extretes en l’elaboració del projecte de tesi de l’autora durant el primer curs de doctorat. L’objectiu principal de la tesi és desxifrar i analitzar el subjecte ètic proposat per l’obra de Sarah Kane (1971- 1999) a partir de la identificació dels mecanismes poètics que el perfilen. La recerca vol demostrar que des de Blasted (1995) fins a 4.48 Psychosis (1999) hi ha hagut una evolució de la subjectivitat que es modifica d’acord amb la progressiva elaboració del gir ètic de l’autora i de la seva creixent atribució de responsabilitat a l’espectador. Com a conseqüència, s’estableix una relació de correspondència entre el canvi estètic que la dramatúrgia de Kane experimenta i la transformació de la subjectivitat que la identitat del «Jo» mostra. Partint del plantejament ètic de Lévinas (1961, 1974), segons el qual la identitat compromesa del subjecte només pot construir-se a través de la relació amb l’alteritat, l’estudi defensa que, en l’obra de Kane, la identitat del nou subjecte ètic només pot ser definida gràcies a la relació que aquest estableix amb els altres. Així, es desmarca dels principals teòrics que l’estudien com una entitat individual i aïllada, definida íntegrament des de la seva dimensió dramatúrgica i performativa física i mental, i el caracteritza mitjançant els vincles emocionals que la dramatúrgia de Kane estableix entre personatges i amb l’espectador mitjançant categories intersubjectives com el diàleg o la faula.
Condicions d'accésAccés obert
Paraules clauSarah Kane, teatre britànic contemporani, Emmanuel Lévinas, ètica, subjectivitat, poètica.
URIhttp://hdl.handle.net/20.500.11904/796
ISSN2385-362X , 0212-3819
Col·leccions
  • 2015: Núm.: 41-42. El Congrés de la IFTR/FIRT a Barcelona: la contribució de l'Institut del Teatre [26]

Copyright © 2019 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal
Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris
 

 

Explora

Tot RedITComunitats i col·leccionsPer data de publicacióAutorsTítolsParaules clauDepartamentsAquesta col·leccióPer data de publicacióAutorsTítolsParaules clauDepartaments

Copyright © 2019 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal
Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris