Ara es mostren els documents 221-240 de 929

    • Sis respostes de Peter Brook 

      Abellan, Joan
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1985, Núm. 27
      Accés obert
      <p>During Peter Brook's stay in Barcelona, owing to the performance of his version of the opera Carmen, the English director had a conversation with the students and teachers of the Institut del Teatre. For more than an ...
    • Introducció a: «Jesús batejat per Sant Joan Baptista» 

      Vila, Pep
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1986, Núm. 28
      Accés obert
    • Pompeu Fabra, traductor teatral 

      Miracle, Josep
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1986, Núm. 28
      Accés obert
    • El llenguatge d'Àngel Guimerà 

      Miracle, Josep
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1986, Núm. 28
      Accés obert
    • Lucas Fernández: una retòrica afectiva per a la passió 

      Díez Borque, José María
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1986, Núm. 28
      Accés obert
    • El personatge i el director d'escena en el trebgall amb els clàssics 

      Heras, Guillermo
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1986, Núm. 28
      Accés obert
      <p>The theatre cannot get free of its relationships with anthropology, semiology, psychoanalysis, audio-visuals, etc. The solution is not, despite the opinion of some producers, stagings which cost several millions of ...
    • «Accions» i La Fura dels Baus 

      Cerezo, Francesc A.
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1986, Núm. 28
      Accés obert
      <div id="articleAbstract"> <div> <p>La Fura dels Baus has gone across the Iberian Peninsula performing&nbsp;<em>Accions</em>&nbsp;and it has reached Argentine. People has thought that the group was bom with this show but ...
    • Addenda 

      Carmona i Rístol, Àngel
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1986, Núm. 28
      Accés obert
      <p>I cannot talk about history out of modesty. Either an admissible experience or a foolishness La Pipironda has got from 1959 till 1966 a stable staff. I have not been the only producer: Florenci Clavé has also produced ...
    • Buscant les arrels 

      Munné-Jordà, Antoni
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1986, Núm. 28
      Accés obert
      <p>He would live in Barcelona and visit the districts occupied by marginal immigrants; then he would go over the districts of the autochthonous population. Madrid has not got such sharp contrats despite the great number ...
    • Els pipirondos. Tot allò que recordo del grup teatral La Pipironda. 

      Candel, Francesc
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1986, Núm. 28
      Accés obert
      <p>The “pipirondos” group has been quite great in number. We used to perform at the bars of some districts. Nobody has ever got away from playing a part; I have played the part of El Candel in&nbsp;<em>La batalla del ...
    • Bibliografia 

      Bibliografia,
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1988, Núm. 29
      Accés obert
    • Notes i dades per a un estudi inicial de l'activitat «performance» a Catalunya 

      Camps, Teresa
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1988, Núm. 29
      Accés obert
      <p>Among so many expressive possibilities of the alternative form, the art based on action, and, more exactly, the performance, have no roots in Catalonia, where the most established artistic tradition was painting.</p> <p>That ...
    • Els límits de la «performance» des de perspectives teatrals. Conversa amb Albert Vidal 

      Abellán, Joan
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1988, Núm. 29
      Accés obert
      <p>The performance is a new attitude of interpretation andadventure which asks from the audience a different reading, a very different reading from the one asked by a conventional performance or avant-garde. A reading which ...
    • La vídeo-«performance» 

      Dols Rusiñol, Joaquim
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1988, Núm. 29
      Accés obert
      <p>The cinema of the Russian director Dziga Vertov seen as a cinema-eye, as an attempt to bring cinema and the new technological view near reality, and considered to be a counter-cinema, an anti-cinema, a cinema of information ...
    • Conferència del 26 de juny de 1982 

      Anderson, Laurie
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1988, Núm. 29
      Accés obert
      <p>After an artistic practice devoted to minimal sculpture, art criticism, movies, artist's books, etc... I began working with sounds and I realized that most of the things I have done are based on words and language.</p> <p>As ...
    • La «performance» i els mèdia: la utilització de la imatge 

      Féral, Josette
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1988, Núm. 29
      Accés obert
      <p>The performance has evolved appreciably from the first action of John Cage and Allan Kaprow to the present-day performances of Laurie Anderson, Michel Lemieux or Monty Cantsin. That genre has developed from the staging ...
    • La bogeria de Jan Fabre. Un intent d'autòpsia 

      Tindemans, Carlos
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1988, Núm. 29
      Accés obert
      <p>Jan Fabre's theatre is constructive, an unfinished and openended event or, rather, an accumulation of concurrences. Fabre believes in a theatre that by and through its own possibilities structures the imagination of the ...
    • «Performance»: una visió actual nord-americana 

      Goldberg, Roselee
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1988, Núm. 29
      Accés obert
      <p>RoseLee Goldberg's book&nbsp;<em>Performance; Live Art 1909 to the Present</em>, published in 1979 indicated in its closing chapter that performance art was moving more and more into the realm of entertaintment, using ...
    • Reflexions sobre el fenomen de la «performance» 

      Besacier, Hubert
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1988, Núm. 29
      Accés obert
      <p>lt has always been difficult to define the performance, just because of its character, its originality and its interest: multiplicity, mobility and polymorphy. So, we could say that it is rather a kind of spirit related ...
    • El nucli d'Amsterdam durant els anys 1960-1986 

      Van de Pas, Annemieke
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1988, Núm. 29
      Accés obert
      <p>That text is about the situation in Amsterdam from the sixties till nowadays, .emphasizing an essential point: the critic and constructive attitude of the artist towards society and the artistic world. The sixties stand ...