Ara es mostren els documents 1-20 de 26

    • Alain Platel, de Because I Sing (2001) à C(H)OEURS (2012). Une approche allégorique du choeur 

      Dambrine, Serge
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Accés obert
      Alain Platel fonde Les Ballets C de la B, à Gand (Belgique), en 1984, avec des proches. Il acquiert peu à peu une pratique autodidacte de la chorégraphie, créant une forme de « danse bâtarde » qui contribue de manière ...
    • Ambos lados: deconstructing identity, performing memory 

      Marín Ezpeleta, Rakel; Daniel, Henry
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Accés obert
      Project Barca’s central research question – how can embodied personal and collective memories be shaped into new architectures of identity and belonging in the form of innovative performance works that speak to wider ...
    • Caminar de nou pel passat: reconstrucció històrica i innovació escènica 

      Gómez Pérez, Toni
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Accés obert
      El títol d’aquest treball ens vol projectar cap al fet d’observar el passat amb uns altres ulls: el passat com a font per generar una nova creació escènica. És a dir, l’antiguitat com a contingut, com a quotidianitat del ...
    • Col·laboren en aquest número 

      Autor desconegut
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Accés obert
    • Dramaturgia del espectador en la performance intermedial 

      Zorita Aguirre, Itziar
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Accés obert
      Este artículo ofrece un acercamiento conceptual a la figura del espectador dentro de la performance intermedial. La condición ontológica de las artes en vivo y el medio digital pueden ser similares. A diferencia de otras ...
    • El Congrés de la IFTR/FIRT a Barcelona: la contribució de l’Institut del Teatre 

      Masgrau, Lluís
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Vol. 0, Núm. 41-42
      Accés obert
    • El Motif Writing o Symbolisation du mouvement dansé, una eina per a la composició coreogràfica 

      Ros, Agustí
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Accés obert
      Des del moment que Rudolf von Laban va presentar i publicar Kinetography Laban/ Labanotation l’any 1928, els seus deixebles no han parat de difondre-la amb l’ajut d’aplicacions diverses. A mitjan anys seixanta del segle ...
    • Impacte de la direcció catalana en l’escena operística 

      Pérez Solé, Jordi
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Accés obert
      En els darrers anys, la creació escènica catalana ha començat a irrompre en la cartellera operística internacional com un referent innovador. Carlus Padrissa al 2008 i Calixto Bieito al 2012 han estat reconeguts amb el ...
    • La interpretació de la dansa. De la necessitat d’un entrenament específic per a ballarins 

      Fàbrega i Górriz, Jordi
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Accés obert
      Presentem un resum del treball de recerca que es va iniciar el 2001 i que va culminar el 2010 amb la lectura de la nostra tesi doctoral. A partir del fet d’haver constatat la manca d’un entrenament específic per a ballarins, ...
    • La interpretación actoral en ópera: bases para el desarrollo de una técnica actual para la escena operística 

      Egea Ruiz, Susana
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Accés obert
      La interdisciplinariedad intrínseca al género operístico provoca, desde su inicio, el debate entre diferentes tendencias interpretativas. La transformación del escenario operístico, tras la formulación de la Gesamtkunstwerk ...
    • La màscara en la pedagogia actoral: tipus de màscara i transversalitat pedagògica 

      Cirer Ferrà, Pau
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Accés obert
      Volem contribuir a «Re-Caminant l’escena» mitjançant la recerca de nous coneixements en la formació de l’actor. La nostra exposició es deriva de l’extrapolació de certs elements de la pràctica teatral. Metodològicament, ...
    • La memòria de les arts escèniques catalanes i les TIC. L’experiència del Museu de les Arts Escèniques 

      Valls Pasola, Anna
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Accés obert
      El Museu de les Arts Escèniques (MAE) de l’Institut del Teatre de Barcelona engloba un museu, una biblioteca i un arxiu. L’Institut és el centre més important de formació, investigació i difusió de les arts escèniques de ...
    • La rítmica Dalcroze, mètode en evolució de la formació musical per a les arts escèniques 

      Fernández, Neus
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Accés obert
      L’any 1910, Émile Jaques-Dalcroze va fundar el primer institut de rítmica a Hellerau, Dresden, Alemanya. Mary Wigman, Adolph Appia, Joan Llongueres, entre d’altres, es van formar en aquest centre. Posteriorment, el mestre ...
    • La visió teatral implícita en l’obra escrita d’Eugenio Barba 

      Masgrau, Lluís
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Accés obert
      El punt de partida de l’article és una recerca realitzada des del 1992 fins a l’actualitat en el context de l’Odin Teatret Archives per crear i anar actualitzant una bibliografia crítica de l’obra escrita d’Eugenio Barba. ...
    • Old Craftsmanship on the Stage as Resistance 

      Saumell, Mercè
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Accés obert
      A number of small companies that work with the manipulation of small objects and visual dramaturgy have appeared during the last decade in Catalonia and Spain. They have a fragile and peripheral structure based on the ...
    • Personatges femenins a escena: Marta Carrasco, Sol Picó i Angélica Liddell 

      Ballespí i Villagrasa, Mercè
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Accés obert
      Aquesta presentació se centra en els espectacles de Marta Carrasco, Sol Picó i Angélica Liddell, tres artistes escèniques dels Països Catalans que s’han encarregat de la creació dramàtica, la direcció i la interpretació ...
    • Presencialitat i virtualitat: relacions entre text teatral i món digital per a la peça País sense paraules de Dea Loher 

      Pujol Llop, Judith; Carreras Sales, Anna
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Accés obert
      Fruit de l’aparició de les noves tecnologies, observem una transferència de la representació i de la percepció del món físic al món digital. Si ens centrem en els canvis que aquesta transferència genera en la manera de ...
    • Rerouting Choreography: dance and culture policies in Catalonia between 1975 and 2000 

      Vendrell i Sales, Ester
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Accés obert
      With the death of General Franco in 1975 and the restoration of democracy, Spain entered a new historical stage and thus opened a new chapter for the performing arts. The constitution of 1978 recognized culture as a right ...
    • Revisió de la pedagogia en la formació d’escenògrafs al segle XXI 

      Solanilla i Roselló, Anna
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Accés obert
      El títol d’aquest treball encapçala una reflexió analítica i comparativa sobre quina hauria de ser la formació de l’escenògraf avui. Revisa el model pedagògic que actualment s’està desenvolupant a l’Escola Superior d’Art ...
    • Ricard Salvat: el somni d’un futur Teatre Nacional de Catalunya 

      Puig Taulé, Oriol
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Accés obert
      El 3 de març de 2013 la Sala Tallers del Teatre Nacional de Catalunya (TNC) va tancar les seves portes a causa de la delicada situació financera de la institució, provocada en gran mesura per les enormes retallades en ...