Una fantasma com n'hi ha poques, de Màrius Torres: influències i estructura dramàtica
Visualitza/ Obre
Metadades
Mostra el registre d'unitat complet
Mestres, Albert (Departament de Dramatúrgia, Escenificació i Coreografia; Escola Superior d'Art Dramàtic)
2018.
Tipus de documentContribució a congrés
IdiomaCatalà
Abstract
El 1935, Màrius Torres (1910-1942), abans d'ingressar al sanatori de Puig d'Olena,
va escriure una única obra de teatre, Una fantasma com n'hi ha poques, publicada per primer cop el 2007, amb una introducció de Miquel Gibert. Torres, doncs, la va escriure als vint-i-cinc anys, en el breu període que va exercir la medicina a Lleida i després dels cinc anys passats a Barcelona estudiant la carrera. L'obra, sens dubte insòlita en el context teatral català, coincideix amb l'auge del teatre noucentista (Soldevila, Millàs-Raurell) i amb la introducció del cinema sonor. En aquest article explorem les influències que es poden percebre en aquesta obra i en fem una anàlisi dramatúrgica.
Condicions d'accésAccés obert
Paraules claucomèdia, lladre de guant blanc, pièce bien faite, ironia escènica, equívoc
Col·leccions
Els fitxers de llicència següents estan associats amb aquest document: