Una fantasma com n'hi ha poques, de Màrius Torres: influències i estructura dramàtica
Ver/descargar
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Mestres, Albert (Departament de Dramatúrgia, Escenificació i Coreografia; Escola Superior d'Art Dramàtic)
2018.
Tipo de documentoComunicación de congreso
IdiomaCatalán
Resumen
El 1935, Màrius Torres (1910-1942), abans d'ingressar al sanatori de Puig d'Olena,
va escriure una única obra de teatre, Una fantasma com n'hi ha poques, publicada per primer cop el 2007, amb una introducció de Miquel Gibert. Torres, doncs, la va escriure als vint-i-cinc anys, en el breu període que va exercir la medicina a Lleida i després dels cinc anys passats a Barcelona estudiant la carrera. L'obra, sens dubte insòlita en el context teatral català, coincideix amb l'auge del teatre noucentista (Soldevila, Millàs-Raurell) i amb la introducció del cinema sonor. En aquest article explorem les influències que es poden percebre en aquesta obra i en fem una anàlisi dramatúrgica.
Condiciones de accesoAcceso abierto
Palabras clavecomèdia, lladre de guant blanc, pièce bien faite, ironia escènica, equívoc
Colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: