Mostra el registre d'unitat simple
Una fantasma com n'hi ha poques, de Màrius Torres: influències i estructura dramàtica
dc.contributor.author | Mestres, Albert | ca |
dc.contributor.other | Departament de Dramatúrgia, Escenificació i Coreografia | ca |
dc.date.accessioned | 2018-11-28T08:13:51Z | |
dc.date.available | 2018-11-28T08:13:51Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11904/1009 | |
dc.description.abstract | El 1935, Màrius Torres (1910-1942), abans d'ingressar al sanatori de Puig d'Olena, va escriure una única obra de teatre, Una fantasma com n'hi ha poques, publicada per primer cop el 2007, amb una introducció de Miquel Gibert. Torres, doncs, la va escriure als vint-i-cinc anys, en el breu període que va exercir la medicina a Lleida i després dels cinc anys passats a Barcelona estudiant la carrera. L'obra, sens dubte insòlita en el context teatral català, coincideix amb l'auge del teatre noucentista (Soldevila, Millàs-Raurell) i amb la introducció del cinema sonor. En aquest article explorem les influències que es poden percebre en aquesta obra i en fem una anàlisi dramatúrgica. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | * |
dc.subject | comèdia, lladre de guant blanc, pièce bien faite, ironia escènica, equívoc | ca |
dc.title | Una fantasma com n'hi ha poques, de Màrius Torres: influències i estructura dramàtica | ca |
dc.type | Conference lecture | ca |
dc.rights.access | Open Access | ca |
dc.audience.mediator | Escola Superior d'Art Dramàtic | ca |