• ca
    • català
    • español
    • English
    • Inicia la sessióRegistre
  • català 
    • català
    • español
    • English
  • Inicia la sessió
RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre Institut del teatre Diputació de Barcelona RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre
RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre
Visualitza l'element 
  •   Repositori
  • Estudis escènics, articles
  • 2018: Núm.: 43
  • Visualitza l'element
  •   Repositori
  • Estudis escènics, articles
  • 2018: Núm.: 43
  • Visualitza l'element
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Defender «El derecho del inventor, tanto en ciencias como en arte»

Thumbnail
Visualitza/Obre
D2 EstudisEscnics43-WARNET-ESP.pdf (196.0Kb)
D2 EstudisEscènics43-WARNET-ENG.pdf (191.3Kb)
  Veure estadístiques d'ús
Metadades
Mostra el registre d'unitat complet
Warnet, Jean-Manuel
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2018, Núm. 43
Tipus de documentArticle
Abstract
A lo largo del siglo xx y hasta la actualidad, la noción de laboratorio teatral concentra la necesidad de un espacio-tiempo propicio para una búsqueda artística no ligada al imperativo de la producción. Esto es a la vez un reto y una paradoja para un arte que sólo existe en la confrontación con el público. No obstante es también en esta exigencia tanto ética como artística donde se pueden inventar una pedagogía del actor no esclerosante; un modo colectivo de investigación, de creación, y a veces incluso de vida; la renovación de un arte amenazado por expectativas excesivamente acordadas y por imperativos de productividad inmediata.
 
Throughout the 20th century and until the present, the notion of theatre laboratory has encapsulated the need for a suitable space-time for artistic research that is not linked to the imperative of production. This is both a challenge and a paradox for an art that only exists in the confrontation with the audience. However, it is also in this both ethical and artistic requirement where a non-sclerosing performance pedagogy can be invented; a collective mode of research, creation and sometimes even life; the renewal of an art threatened by excessively agreed expectations and by imperatives of immediate productivity.
 
A lo largo del siglo xx y hasta la actualidad, la noción de laboratorio teatral concentra la necesidad de un espacio-tiempo propicio para una búsqueda artística no ligada al imperativo de la producción. Esto es a la vez un reto y una paradoja para un arte que sólo existe en la confrontación con el público. No obstante es también en esta exigencia tanto ética como artística donde se pueden inventar una pedagogía del actor no esclerosante; un modo colectivo de investigación, de creación, y a veces incluso de vida; la renovación de un arte amenazado por expectativas excesivamente acordadas y por imperativos de productividad inmediata.
 
Condicions d'accésAccés obert
URIhttp://hdl.handle.net/20.500.11904/1099
ISSN2385-362X , 0212-3819
Col·leccions
  • 2018: Núm.: 43 [15]

Copyright © 2019 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal
Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris
 

 

Explora

Tot RedITComunitats i col·leccionsPer data de publicacióAutorsTítolsParaules clauDepartamentsAquesta col·leccióPer data de publicacióAutorsTítolsParaules clauDepartaments

Copyright © 2019 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal
Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris