L’escena litigiosa de l’emancipació: una anàlisi política de la dissensió a «Mouthpiece» (2018), de Kieran Hurley
Metadata
Show full item record
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2021, Núm. 46
Document typeArticle
Abstract
<p>Quins són els mecanismes de poder subjacents en la transmissió d’un relat concret? ¿Sota quins paràmetres pot l’espai teatral esdevenir un <em>locus </em>de contestació d’aquest règim d’intel·ligibilitat, o bé un dispositiu de cooptació institucional? Partint del concepte de <em>dispositiu </em>de Giorgio Agamben i de la seva vinculació amb la noció d’<em>allò polític </em>de Jacques Rancière, aquest assaig es proposa d’indagar en el potencial emancipador de les estratègies dramatúrgiques que, en lloc d’estructurar la representació en una diegesi tancada, l’obren a la possibilitat del seu desajustament.</p> <p>Which power mechanisms underlie the process of a story’s transmission? Under which parameters can the theatrical space become a <em>locus </em>of contestation of a concrete regime of intelligibility, or rather a device of institutional cooptation? Departing from Giorgio Agamben’s concept of the <em>apparatus</em>, I will use Jacques Rancière’s concept of <em>the political </em>to explore the emancipatory potential of dramaturgical strategies which, rather than structuring the performance in a closed diegesis, crack it open to the possibility of its disruption.</p>
Access conditionsOpen Access
ISSN2385-362X
,
0212-3819
Collections
- 2021: Núm.: 46 [21]