Mostrar el registro sencillo del ítem
Cap a una dramatúrgia diferencial: obrint la dimensió escriptural de la dansa
dc.contributor.author | López Esteve, Oriol | ca |
dc.contributor.other | Departament de Teoria i Història de les arts escèniques | ca |
dc.date.accessioned | 2024-11-15T12:09:49Z | |
dc.date.available | 2024-11-15T12:09:49Z | |
dc.date.issued | 2023-12 | |
dc.identifier.issn | 2385-362X | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11904/1584 | |
dc.description.abstract | La tasca del present article és aprofundir en la crítica al paradigma que do-mina en la dansa del segle xx —especialment quant a la seva relació amb la noció d’identitat— a partir d’allò que anomenarem la «dramatúrgia de la diferència». Aquest tipus de dramatúrgia, com s’argumentarà, aprofundeix en la revisió ontològica de la dansa i potencia l’estatut escriptural de la coreografia. Finalment, per a exemplificar el desenvolupament d’aquesta estratègia dramatúrgica, analitzarem el cas de la ballarina i creadora Loïe Fuller | ca |
dc.format.extent | 21 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.relation.ispartof | Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2023, Núm. 48 | ca |
dc.rights | Attribution-ShareAlike 3.0 Spain | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/es/ | * |
dc.subject | Dramatúrgia | ca |
dc.subject | Dansa moderna | ca |
dc.subject | Deconstrucció | ca |
dc.subject | Diferència | ca |
dc.subject | Loïe Fuller | ca |
dc.title | Cap a una dramatúrgia diferencial: obrint la dimensió escriptural de la dansa | ca |
dc.type | Article | ca |
dc.rights.access | Open Access | ca |
dc.audience.mediator | Escola Superior d'Art Dramàtic | ca |
dc.contributor.group | LEGS—Laboratoire d'Études de Genre et de Sexualité | ca |