Exploració 2015: Núm.: 41-42. El Congrés de la IFTR/FIRT a Barcelona: la contribució de l'Institut del Teatre per data de publicació
Ara es mostren els documents 21-26 de 26
-
El Congrés de la IFTR/FIRT a Barcelona: la contribució de l’Institut del Teatre
Article
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Vol. 0, Núm. 41-42
Accés obert -
El Motif Writing o Symbolisation du mouvement dansé, una eina per a la composició coreogràfica
Article
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
Accés obertDes del moment que Rudolf von Laban va presentar i publicar Kinetography Laban/ Labanotation l’any 1928, els seus deixebles no han parat de difondre-la amb l’ajut d’aplicacions diverses. A mitjan anys seixanta del segle ... -
La rítmica Dalcroze, mètode en evolució de la formació musical per a les arts escèniques
Article
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
Accés obertL’any 1910, Émile Jaques-Dalcroze va fundar el primer institut de rítmica a Hellerau, Dresden, Alemanya. Mary Wigman, Adolph Appia, Joan Llongueres, entre d’altres, es van formar en aquest centre. Posteriorment, el mestre ... -
Personatges femenins a escena: Marta Carrasco, Sol Picó i Angélica Liddell
Article
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
Accés obertAquesta presentació se centra en els espectacles de Marta Carrasco, Sol Picó i Angélica Liddell, tres artistes escèniques dels Països Catalans que s’han encarregat de la creació dramàtica, la direcció i la interpretació ... -
La màscara en la pedagogia actoral: tipus de màscara i transversalitat pedagògica
Article
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
Accés obertVolem contribuir a «Re-Caminant l’escena» mitjançant la recerca de nous coneixements en la formació de l’actor. La nostra exposició es deriva de l’extrapolació de certs elements de la pràctica teatral. Metodològicament, ... -
Caminar de nou pel passat: reconstrucció històrica i innovació escènica
Article
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
Accés obertEl títol d’aquest treball ens vol projectar cap al fet d’observar el passat amb uns altres ulls: el passat com a font per generar una nova creació escènica. És a dir, l’antiguitat com a contingut, com a quotidianitat del ...