Now showing items 15-26 of 26

    • Old Craftsmanship on the Stage as Resistance 

      Saumell, Mercè
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Open Access
      A number of small companies that work with the manipulation of small objects and visual dramaturgy have appeared during the last decade in Catalonia and Spain. They have a fragile and peripheral structure based on the ...
    • Personatges femenins a escena: Marta Carrasco, Sol Picó i Angélica Liddell 

      Ballespí i Villagrasa, Mercè
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Open Access
      Aquesta presentació se centra en els espectacles de Marta Carrasco, Sol Picó i Angélica Liddell, tres artistes escèniques dels Països Catalans que s’han encarregat de la creació dramàtica, la direcció i la interpretació ...
    • Presencialitat i virtualitat: relacions entre text teatral i món digital per a la peça País sense paraules de Dea Loher 

      Pujol Llop, Judith; Carreras Sales, Anna
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Open Access
      Fruit de l’aparició de les noves tecnologies, observem una transferència de la representació i de la percepció del món físic al món digital. Si ens centrem en els canvis que aquesta transferència genera en la manera de ...
    • Rerouting Choreography: dance and culture policies in Catalonia between 1975 and 2000 

      Vendrell i Sales, Ester
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Open Access
      With the death of General Franco in 1975 and the restoration of democracy, Spain entered a new historical stage and thus opened a new chapter for the performing arts. The constitution of 1978 recognized culture as a right ...
    • Revisió de la pedagogia en la formació d’escenògrafs al segle XXI 

      Solanilla i Roselló, Anna
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Open Access
      El títol d’aquest treball encapçala una reflexió analítica i comparativa sobre quina hauria de ser la formació de l’escenògraf avui. Revisa el model pedagògic que actualment s’està desenvolupant a l’Escola Superior d’Art ...
    • Ricard Salvat: el somni d’un futur Teatre Nacional de Catalunya 

      Puig Taulé, Oriol
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Open Access
      El 3 de març de 2013 la Sala Tallers del Teatre Nacional de Catalunya (TNC) va tancar les seves portes a causa de la delicada situació financera de la institució, provocada en gran mesura per les enormes retallades en ...
    • Routes vers la découverte d’un ordre caché dans le travail avec les acteurs 

      Rodríguez, Antonio-Simón
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Open Access
      Le processus de travail entre le réalisateur et les acteurs se développe entre deux routes parallèles qui, paradoxalement, parfois convergent. La première route est un travail rationnel et conscient qui dirige la partition ...
    • Stand-up-and-speak vol. 1.-20 minutes of fame: The politics of post-spectacular theater 

      Schmutz, Christina
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Open Access
      “Don’t make political theater – but make theater politically!” was the claim of post-dramatic theater rejecting the traditional rules of drama as anachronistic and founding a new, performative esthetic A theater would be ...
    • Teatre de màscares a Catalunya a la segona meitat del segle xx 

      Codinachs Parés, Maria
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Open Access
      A Europa, al començament del segle xx, la màscara retornà al teatre i fou present en determinats espectacles. Jacques Copeau va ser un dels primers a retornar un rol a la màscara dins el teatre; la considerava una eina ...
    • Teatro y revolución en la obra de Albert Camus, Heiner Müller y Caryl Churchill 

      Ferrando Luquin, Sílvia
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Open Access
      La revolución como tema y mecanismo es explorada en la obra de estos tres autores: Albert Camus, Heiner Müller y Caryl Churchill. El ser humano del siglo xx es un ser humano escindido, y la escisión con lo sagrado se hace ...
    • The Poetics of Hans van Manen: going towards a visual analysis 

      Ribot Thunnissen, Jordi
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Open Access
      Hans van Manen (Amsterdam, 1932) is one of the most danced choreographers alive. His repertoire is known for its condensed power, a quality defined by the German critic Horst Koegler as “nuclear dance” after the premiere ...
    • Un projecte de tesi: ètica, poètica i subjectivitat en l’obra de Sarah Kane 

      Tirado Mauri, Marta
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Open Access
      L’article explica els objectius de recerca, el marc teòric i les hipòtesis extretes en l’elaboració del projecte de tesi de l’autora durant el primer curs de doctorat. L’objectiu principal de la tesi és desxifrar i analitzar ...