Browsing 2020: Núm.: 45 by Title
Now showing items 1-11 of 11
-
De camí cap a «Andreas»
Article
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2020, Núm. 45
Open Access<p><strong></strong>This paper explores the stages that structured <em>Andreas</em>, Jonathan Châtel’s rewriting of <em>The Road to Damascus </em>by August Strindberg. Based on the questioning of the uncertain ... -
Editorial
Article
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2020, Núm. 45
Open Access -
El meu recorregut per/amb Strindberg
Article
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2020, Núm. 45
Open Access<p>Aquesta comunicació repassa les etapes que Jean-Pierre Sarrazac ha tingut en relació amb August Strindberg des del 1983 fins al 2018, en les seves aportacions com a director d’escena, dramaturg, assagista i autor dramàtic. ... -
«La sonata dels espectres»: el verí i la visió
Article
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2020, Núm. 45
Open Access<p>L’obra d’August Strindberg dinamita el drama per representar el procés de destrucció de sentit i el seu contingut residual. Si en el drama tradicional el sentit transcendent era una part essencial de l’obra, ... -
L’empremta de Strindberg en Ingmar Bergman
Article
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2020, Núm. 45
Open Access<p>Bergman començarà des de molt jove a llegir voraçment Strindberg i li demostrarà la seva veneració dirigint nombroses obres teatrals del dramaturg. Sempre hi retornarà, revisant els muntatges o creant-ne de nous, com ... -
Pequeño Teatro Dido as Introducer of Theatre of the Absurd in Spain
Article
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2020, Núm. 45
Open Access<p>This article focuses on the beginnings of the Theatre of the Absurd in Spanish theatres. It introduces the independent group Pequeño Teatro Dido, which was active between the years 1954 and 1963. This was ... -
Strindberg, l’artista
Article
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2020, Núm. 45
Open Access<p>At fifteen minutes, <em>The Stronger </em>(1889) condenses some challenges in the theatrical production of Strindberg: stage time, non-verbal language or dialogue construction of the plot and characters through ... -
Teatros de performers de «personas específicas», presentes (en sedes teatrales de Barcelona, 2006-2012)
Article
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2020, Núm. 45
Open Access<p>Entre 2006 y 2012 independientes modelos de creación escénica acontecieron en espacios que suelen acoger <em>teatros y danzas dependientes</em>: productos escénicos ensayados, acabados, eficaces y ... -
The Darmstadt School of Dramatic Art Project (1900) and Its Convergences with the Stanislavski System
Article
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2020, Núm. 45
Open Access<p>The present article relates a little known dramatic art school project, linked to the Darmstadt Artists’ Colony, designed by Joseph Maria Olbrich and Hermann Bahr in 1900, to Stanislavski’s System. The main objective ... -
Visual and Sound Analysis of Onírica Mecánica’s ‘Alicia y las ciudades invisibles’. Independent Theatre in Commercial Networks
Article
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2020, Núm. 45
Open Access<p>Este trabajo reflexiona sobre la posibilidad de que el teatro independiente encuentre espacio en salas o teatros habitualmente considerados como comerciales, a partir del análisis del espectáculo <em>Alicia y las ... -
Vladimir Tzekov. Laboratory of Stage Action. Dependencies and Independence of Contemporary Theatre
Article
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2020, Núm. 45
Open Access<p>In spring 2008, Santiago del Hoyo and Manuel Bonillo settled in Granada after having worked for three years with the company @lma @lter in Bulgaria. They brought together an unstructured and heterogeneous group of people ...